På våra verkstäder erbjuds ett brett spektrum av yrkesroller, anpassade för dem som är passionerade för bilar och kundservice. Vårt team omfattar positioner som Personlig Servicetekniker, där du inte bara får möjligheten att arbeta hands-on med fordon i en teknisk kapacitet, men också engagera dig i administrativa uppgifter och direkt kundkontakt. Denna roll är både utvecklande och varierad, med en tydlig inriktning på både personlig och professionell tillväxt.
Vi satsar helhjärtat på den personliga utvecklingen av våra medarbetare. Vår ambition är att du kontinuerligt ska ha möjlighet till vidareutbildning inom vårt sortiment av produkter samt förbättra dina personliga kompetenser. Detta är en del av vår förpliktelse till både individens tillväxt och vår gemensamma framgång.
Vår verkstadsorganisation är mångsidig och inkluderar ett brett utbud av specialiserade roller, såsom tekniker med olika expertisområden, skadetekniker, lacktekniker, skaderådgivare, skadechef, garantiadministratör, verkstadscoacher och inte minst verkstadschef. Varje position är avgörande för vår verksamhet och erbjuder unika möjligheter för personlig utveckling och karriärtillväxt.
Att ansluta sig till vårt verkstadsteam innebär att bli en del av en dynamisk arbetsmiljö där din utveckling står i centrum. Vi välkomnar alla som är ivriga att växa, lära och bidra till vårt löfte om exceptionell service.
Skadecoach
(Klicka för mer information)
Ålder: 32 år
Intresse: Bilar/mc, Snickra och umgås med familj & vänner.
År på Helmia: 6 år
Mitt smultronställe för en bilutflykt: Båstnäs bilkyrkogård (för jag gillar bilar och det lämpar sig bra för en utflykt med bilen och familjen )
Min favoritbil: V60/V90 bilarna. T8 Hybriden är trevlig!
Berätta om hur du hamnade på Helmia?
Jag blev värvad faktiskt, kom som en överraskning helt plötsligt och jag tänkte att detta verkade väldigt bra och nu är jag här 3 år senare.
Började som skadebesiktare och sedan gick en kollega vidare och jag tog över skadecoach rollen.
Vad är det bästa med ditt jobb och med att jobba här på Helmia?
Utan tvekan är det bästa kollegorna, Men jag gillar också coachrollen då jag har möjlighet att även själv jobba praktiskt tillsammans med teknikerna men ändå är med och omplanerar och tar hand om olika problem som uppstår.
Hur skulle du beskriva Helmia för någon som inte jobbar här?
Här jobbar var och en efter respektive avdelnings arbetsrutin vilket ger en strukturerad arbetsmiljö där man vet vad som förväntas av dig som anställd.
Trevliga arbetskamrater, gemensamma aktiviteter, växande företag med bra tillväxt och stabil grund!
Vilka egenskaper och drivkrafter är viktiga för att trivas hos oss enligt dig?
Driven, social och inte vara rädd för att ta för sig. Man ska gilla kundkontakten och vara en lagspelare!
Var ser du företaget om fem år?
Oj, jag tror att vi ligger i en ganska intensiv fas med ombyggnationer utanför husknuten där samhället förändras och vi kommer att hamna i ett mer centralt läge. Vilket i sin tur kanske öppnar upp ögonen mer för företaget och kräver att vi expanderar ytterligare.
Personlig Servicetekniker
(Klicka för mer information)
Ålder:26 år
Intresse: Bilar Musik Hockey
År på Helmia: 6 år
Mitt smultronställe för en bilutflykt: Värmskogs cafe
Favoritbil på helmia: Volvo V60
Berätta om hur du hamnade på Helmia?
Jag var sugen på att prova ett nytt yrke då jag kände att jag ville utvecklas. Jag kände mig klar med mitt tidigare jobb och kände att det här är något jag vill utmana mig själv med. Jag skickade in mitt CV,fick komma på intervju och jag fick en chans.
Vad är det bästa med ditt jobb och med att jobba här på Helmia?
Det bästa med mitt jobb är att jag har kontroll över mina dagar, hur jag lägger upp arbetet och hur jag kan hjälpa kunder på bästa sätt. Kollegorna runtom mig gör inte saken svårare.
Hur skulle du beskriva Helmia för någon som inte jobbar här?
En organisation med fokus på kund. PST-koncept i verkstaden som ger en smidighet för både kund och mekaniker att komma fram till lösningar på bästa sätt.
Vilka egenskaper och drivkrafter är viktiga för att trivas hos oss enligt dig?
Du måste ha en drivkraft att vilja hjälpa människor med sina bilar. Att vilja utmana dig själv i situationer för att komma fram till lösningar på bästa sätt och vilja hjälpa kollegor när situationen behöver.
Var ser du företaget om fem år?
Bäst i värmland på kundnöjdhet och verkstad att lämna din Volvo/Renault/Ford/Dacia till.
Helmia Bil AB, Karlstad, Skadecenter,
Karlstad
Sista ansökningsdatum 2024-12-31
Helmia Bil AB, Torsby, Bilförsäljning,
Torsby
Sista ansökningsdatum 2024-12-31
Karlstad 054-775 41 00
Arvika 0570-74 43 00
Filipstad 0590-77 47 00
Karlskoga 0586-79 44 00
Sunne 0565-74 40 00
Torsby 0560-77 45 00